مبل برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

مقاله های دکوراسیون اتاق خوب

مبل برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

۱۳۶ بازديد

 

همان طور که می دانید سبک کلاسیک طرح های بسیار شلوغ تری نسبت به سبک مدرن دارد. به عنوان مثال از طرح های اصیل بته چقه بر روی پارچه های مبلمان کلاسیک بسیار استفاده می شود. این امر بر روی قسمت نشیمن گاه یا پشتی مبل به وفور دیده می شود. از سوی دیگر از هنر لمسه دوزی که طراحی لوکس تری را به کار می بخشد بسیار برای مبل های کلاسیک بهره گرفته می شود. شما به سادگی می توانید هنر لمسه دوزی را در فضای بیرونی مبل برای جلوه بصری بیشتر و یا در فضا داخل نشیمن گاه مبل و پشتی آن برای راحتی بیشتر کاربر مشاهده کنید. امر دیگری که برای مبلمان کلاسیک مد نظر قرار داده می شود هنر منبت کاری روی چوب است. استفاده از منبت کاری های برجسته روی دسته، تاج بالا و تاج قسمت پایین مبل سبب می شود کار شکیل تر و زیبا تر به تصویر کشید شود. از آنجایی که پرسه منبت کاری مبل های کلاسیک لوکس با دست انجام می شود از چوبی استفاده می کنند که کیفیت بسیار بالایی داشته باشد. اگر چوب ضعیف باشد و به سادگی شکسته شود ممکن است در زمان آماده سازی درست میانه کار چوب بکشند و کار نصفه نیمه باقی بماند. امر دیگر کلاف مرغوبی است که پیش از استر کشی برای مبلمان کلاسیک مد نظر قرار داده می شود. این کلاف بسته به شکل طراحی مبل عموما در نظر گرفته می شود یعنی اگر دسته های مبل قرار است حالت نیم دایره ای داشته باشد یا مربعی این مهم در زمان ایده پردازی کلاف مبل مد نظر قرار داده می شود. در نهایت می توانیم به استر روی کار اشاره داشته باشیم. استر روی کار می تواند چرم باشد که خود به دو دسته مصنوعی و طبیعی تقسیم می شود و استر چرم طبیعی طرفداران بیشتری را برای مبل کلاسیک به سمت خود جذب کرده است اما قیمت تمام شده بیشتری را نسبت به چرم مصنوعی به خود اختصاص داده است.

مبل برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

سرویس خواب برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

برای سرویس خواب منزلی که از سبک کلاسیک پیروی شده است از چوب های بسیار متمایز و خوش رنگی استفاده می شود تا تضاد و هم خوانی بین تمام پارامترهای منزل برقرار شود. استفاده از هنر منبت کاری بر روی دسته های ستونی مانند تخت خواب و تاج تخت دو پارامتر مهمی است که در قدم اول به آن توجه می شود. در گام بعدی به دلیل داشتن فضای بیشتر در خانه های لوکس ویلایی از هنر لمسه دوزی برای میزهای کنار تختی استفاده می شود که این کار بر روی دیوار دنبال می شود؛ یعنی با استفاده از پارچه مخمل و یا چرم هنر لمسه دوزی روی یک چوب با سایز مورد نظر اطراف تخت دنبال می شود و سپس لمسه نصب و در ادامه میز کنار تختی در کنار تخت جایگذاری می شود. استفاده از یک پاف جلو تختی نیز نقش به سزایی را در تصویر سازی بهتر تخت خواب به انجام می رساند. در بسیاری از موارد تم رنگی که برای تاج تخت کلاسیک در نظر گرفته می شود برای پاف جلو تختی نیز منظور می شود. می تواند این ایده پردازی با تم رنگی آبی فیروزه ای و دکمه های لمسه دوزی شده نگینی برای جلوه دادن بیشتر به اتاق خواب دنبال شود. در ادامه از کمد، میز درآور، میز توالت و سایر وسایل مورد نیاز برای اتاق خواب متناسب با ایده پردازی تخت خواب بر حسب فضایی که در اتاق خواب در اختیار مشتری قرار دارد استفاده می شود. آینه ها عموما بر روی درب کمد شبیه کمد دیواری نصب می شود. درب قابلیت باز و بسته شدن به صورت ریلی را دارد تا خیلی در فضا جا اشغال نشود؛ اما برای سبک کلاسیک توصیه می شود از درب های سنتی با هنر منبت کاری استفاده شود تا جلوه کار بیشتر به رخ کشیده شود.

سرویس خواب برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

کنسول و میز تلویزیون برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک

 کنسول و میز تلویزیون دو پارامتر مهمی است که در فضای اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که کنسول نه تنها جلوه بصری خاصی را در فضا حاکم می کند سبب نظم بخشیدن به اتاق منزل شما نیز می گردد به شما توصیه می کنیم از وسایل دکوری لوکس برای جلوه دادن بیشتر به کار بهره بگیرید و بیشتر فضا را برای قرار دادن کشو و کمد مد نظر قرار دهید. منظور این است که از کنسول های که یک میز به همراه چهار پایه دارند عموما برای راهرو و یا پاگردهای بزرگ خانه های ویلایی دوبلکس استفاده می شود؛ اما شما می توانید از کنسول کشو دار و کمدی برای زیبا سازی و کارایی بیشتر اتاق نشیمن خود استفاده کنید تا علاوه بر جایگذاری وسایل فضا را شیک تر به تصویر بکشد. این مهم را به یاد داشته باشید که اگر میز تلویزیون شما هم راستا با همان تم رنگی که کنسول دکوری شما تهیه شده است مد نظر قرار داده شود یک ایده پردازی بدون نقص برای شما به تصویر کشیده می شود. در همین راستا می توانیم به شما توصیه کنیم از میزهای عسلی کوچک نیز هم راستا با تم رنگی کنسول و میز تلویزیون بهره بگیرید. بدون تردید این تشابه رنگی در نگاه اول ذهن مخاطب را به این ایده پردازی شیک و زیبا جلب می کند. هر پارامتری که در اتاق نشیمن استفاده می شود برفرض کمد دکوری کنار تلویزیون، کمد دیواری راهرو ورودی و یا جاکفشی شما اگر با تم های رنگی مشابه با کنسول و میز تلویزیون لحاظ شود دکوراسیون منزل شما زیبا تر به نمایش گذاشته می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.