طراحی فضاهای کوچک منزل

مقاله های دکوراسیون اتاق خوب

طراحی فضاهای کوچک منزل

۱۰۲ بازديد
یکی از محبوب ترین فضاها در خانه آشپزخانه است. اگر در خانه ی شما یکی از اتاق های کوچک، آشپزخانه است سعی کنید با رعایت نکات زیر آن را بزرگتر جلوه بدهید.

استفاده از رنگ روشن: خوب میدانید که رنگ روشن، فضا را بزرگتر و روشنتر نشان می دهد. پس در فضای آشپزخانه کوچک خود از رنگ های روشن استفاده کنید. سعی کنید تمامی رنگ های تیره و قدیمی موجود در فضا را پاک کرده و رنگ های روشن را جایگزین آن کنید و شاهد یک تغییر چشم گیر شوید. از نظر روانشناسی هم رنگ های روشن حس و حال زندگی را در فضا افزایش می دهند.
استفاده از سقف های بلند: اگر آشپزخانه شما در کنار کوچک بودن، دارای سقفی کوتاهی است سعی کنید آن را از طریق راهکارهایی بلندتر نشان دهید. به عنوان مثال: اگر سقف کاذبی دارید که امکان برداشتن آن وجود دارد اینکار را انجام دهید یا میتوانید از کابینت ها ایستاده وبلند استفاده کنید تا باعث بلندتر دیده شدن فضا شود.
استفاده از مصالح چوب یا آجر: مصالحی مانند چوب یا آجر، گرما و صمیمیت را در فضا ایجاد میکنند. شما می توانید در گوشه ای از از فضا از یکی از این متریال ها یا مشابه آن استفاده کنید تا فضای خود را در کنار کوچک بودن، صمیمی و گرم نشان دهید.
استفاده از کوچک ترین فضاها:سعی کنید از هر گوشه آشپزخانه خود به درستی استفاده کنید. به اصطلاح همه سوراخ سنبه ها را پر کنید! سعی کنید وسیله ای را در سطح کابینت آشپزخانه یا روی میز قرار ندهید. زیرا شلوغی فضا خود عاملی برای کوچکتر دیده شدن فضا است. شما با این کار میتوانید علاوه بر اینکه وسایل ها و تجهیزات آشپزخانه را سروسامان بدهید فضا را نیز بزرگ و مرتب جلوه میدهید.
حمام کوچک
معمولا در خانه ی ما ایرانی ها، فضای حمام یا سرویس بهداشتی آخرین فضا در خانه است که به دکوراسیون و چیدمانش توجه می کنیم. به همین علت (بی اهمیتی به فضای حمام) در اکثر طراحی های خانه، کوچکترین متراژ را به فضای حمام اختصاص می دهند. که این تفکر و طرح کار اشتباهی است؛ شما باید به چیدمان و دکوراسیون حمام کوچک منزل خود مانند دیگر اتاق های کوچک فضایتان اهمیت بدهید.

شما میتوانید با رعایت نکات زیر فضای حمام خود را بزرگتر جلوه بدهید.

استفاده از رنگ روشن
استفاده از کاشی ها کوچک: سعی کنید کاشی هایی که در فضای حمام خود استفاده می کنید، دارای ابعاد و اندازه های کوچک باشند اینگونه تعداد کاشی ها بیشتر و در کنار آن فضای حمام بزرگتر دیده می شود.
استفاده از کاشی با طرح های راه راه: طرح های راه راه در کاشی، علاوه بر اینکه فضای حمام را شلوغ نمیکند باعث زیباتر دیده شدن فضا وبزرگتر شدن حمام کوچک شما میشود.
استفاده از شلف های دیواری: به کمک شلف دیواری، می توانید از شلوغ شدن حمام جلوگیری کنید و تجهیزات حمام را سروسامان بدهید. این کار علاوه بر اینکه به بزرگتر دیده شدن فضای حمامتان کمک میکند بلکه فضایی با جلوه ای زیبا به شما می دهد.
استفاده از آینه: آینه نیز از عواملی است که باعث بزرگتر دیده شدن فضا میشود. فقط توجه کنید آینه را در فضای مناسبی از حمام نصب کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.